Jordi Cervelló (1935-)
Divertimento I
Louis Sphor (1784-1859)
Duo op67, nº2 per a dos violins
—————————-
Wolfang Amadeus (1756-1791)
Mozart Duo en Sol major KV423 per a violí i viola
Louis Sphor (1784-1859)
Duo op.13 en mi menor per a violí i viola
Louis Sphor va ser violinista,pedagog, compositor i el primer director d´Orquestra que utilitzà la batuta i va inventar la barbada al violí. La seva música és troba entre el formalisme del classicisme i l’experimentació romàntica del segon quart del S.XIX. Aquests duets reclamen una bona dosi de virtuosisme i a la vegada una comprensió estílistica del codis del classicisme. La publicació el 1980 del catàleg temàtic Goëthel de la seva obra ha propiciat un redescobriment molt important del seu treball.
Per altra banda, Mozart escriu aquest Duo i el KV424 per ajudar a Michael Haydn a completar un encàrrec de sis duos que per culpa d’una malaltia no podia finalitzar. Es pot observar com a tret característic un paper molt important de la viola com a veu greu: no actua com a acompanyament o farciment harmònic, sinó que és una veu tant important com el violí.
Jordi Cervelló ( Barcelona 1935-) és, tal com Sphor, compositor, violinista i pedagog, i aquests aspectes determinen molt la seva música, que explota tot el potencial de l’instrument a través dels diversos recursos tècnics del mateix. Divertimento I forma part del grup d´obres que el mateix compositor anomena d´intencionalitat pedagògica i que sorgeixen sobretot de la seva experiència com a professor i la idea de crear unes obres virtuoses en el que el compositor que coneix molt bé l´instrument aconsegueix amb gran habilitat facilitar al màxim l´execució a través del que ell en diu la tècnica natural.
Bernat Bofarull va iniciar-se amb el violí amb Jordi Cervelló i aquest fet la marcat durant tota la seva trajectòria. Les peçes del mestre han estat sempre en el concerts tant en format de solo, com en format cambra. L´any 1997 es graduà a la Hogeschool voor the Kunsten of Utrecth ( Països baixos ), amb la violínista Emmy Verhey. Allà comença també a experimentar amb la viola el repertori de cambra. Enregistrà amb Sergi Alpiste els duos de Mozart l´any 1997, des de llavors destaca la seva trajectòria en l´àmbit cambrístic sent fundador dels grups Barcelona Collage, Quartet Mondrian i Murtra ensemble (2007-) i formant part del Qvixote Quartet.
Ha col.laborat assiduament en les principals agrupacions simfòniques del pais, així com també amb l´Orquestra de Cambra del Teatre Lliure i BCN 216, Quartet Glinka..etc
Col.labora estretament en els espectacles escènico-musicals amb la Companyia Títeres Etcétera des del 1999
Actualment forma part de l´Orquestra Camera Musicae.
Andrea Talavero es forma amb Bernat Bofarull a l’Escola de Música Can Roig i Torres de Santa Coloma de Gramenet. Posteriorment es gradua al Conservatori del Liceu sota el mestratge de Dani Cubero, Kai Gleusteen, Oksana Solovieva i Gisella Curtolo.
Darrerament ha col.laborat amb la GioOrquestra i el Murta Ensemble.
Actualment reb classes de Joel Bardolet.
L‘afinitat musical i personal amb Bernat els han portat a presentar aquest concert dedicat al Duo de violins & violes.
Obrim portes: 21h
Concert: 21:30h
Entrades: 15€/19€