Frederic Chopin, el seu passat i el seu futur. Proposem una mirada interpretativa sobre els orígens del melodisme del compositor polonés que va canviar per sempre la Història de la Música.
Chopin entenia la melodia de la mateixa manera que Mozart; la veu operàtica. La melodia al piano respira i sent com una veu humana. En Mozart totes les obres per piano es poden entendre com una òpera, amb tots els personatges meticulosament detallats i desenvolupats. En Chopin podem escoltar la veu a la mà dreta acompanyada per una mà esquerra gairebé orquestral. I Sergei Rachmaninov, que podríem pensar que es troba lluny, beu directament de les fonts centreeuropees a través d’una línia geneològica d’impressió que es trasllada inequívocament en el seu estil compositiu i pianístic.
El seu avi va estudiar sota la batuta del compositor irlandès John Field, els nocturns dels quals es consideren els precursors dels nocturns de Frederic Chopin. I el seu mestre, Alexander Siloti, va ser un dels grans deixebles del pianista hongarès Franz Liszt, gran amic de Chopin, que al seu temps va ser alumne del gran pedagog del segle XIX, Carl Czerny, alumne de Beethoven, el gran trencador i precursor del romanticisme, que, breument, va estudiar amb Mozart. Tot està connectat. La tradició pianística i compositiva passa de mans expertes a les següents, influenciant generacions i generacions durant segles.
PROGRAMA
W. A. Mozart
Obrim portes: 19h
Ferrán Cullell: 19:30h
Entrada: 15€/19€
http://www.ferrancullell.com/