La carrera de el pianista barceloní resident a Brussel·les Josep Maria Balanyà, amb 20 discs enregistrats, l’ha dut des de la música clàssica i el jazz fins a especialitzar-se en la improvisació, l’art acústic experimental i la performance, camps en els que gaudeix d’un elevat reconeixement internacional. Balanyà també és improvisador, compositor, director d’orquestres d’improvisació i artista sonor. En els llindars entre la música i la performance ha dut a terme les seves accions més imaginatives, com el recital en la foscor absoluta al Sendesaal de Bremen o el concert per a les campanes de la catedral de Trèveris (Alemanya). Els seus treballs com a pianista solista combinen el so pur de l’instrument amb tècniques de piano preparat que li permeten exhibir una gran varietat de sons no convencionals. Els concerts de Balanyà són rituals enèrgics – hom diria que toca el piano amb tot el cos – on es percep la presencia de la música feta matèria.
La carrera del pianista barcelonés residente en Bruselas Josep Maria Balanyà, con 20 discos grabados, lo ha llevado desde la música clásica y el jazz hasta especializarse en la improvisación, el arte acústico experimental y la performance, campos en los que disfruta de un elevado reconocimiento internacional. Balanyà también es improvisador, compositor, director de orquestas de improvisación y artista sonoro. En las lindes entre la música y la performance ha llevado a cabo sus acciones más imaginativas, como el recital en la oscuridad absoluta en el Sendesaal de Bremen o el concierto para las campanas de la catedral de Tréveris (Alemania). Sus trabajos como pianista solista combinan el sonido puro del instrumento con técnicas de piano preparado que le permiten exhibir una gran variedad de sonidos no convencionales. Los conciertos de Balanyà son rituales enérgicos – se diría que toca el piano con todo el cuerpo – donde se percibe la presencia de la música hecha materia.
The career of the Brussels-based pianist from Barcelona Josep Maria Balanyà, with 20 released records, has taken him from classical music and jazz up to specialising in improvisation, experimental acoustic art and performance, fields where he enjoys a high level of international acknowledgment. Balanyà is also an improviser, composer, conductor of improvisation orchestras and sound artist. He has developed his most imaginative actions at the boundary between music and performance, such as the recital in complete darkness at the Sendesaal of Bremen or the concert for the bells of the Trier’s cathedral (Germany). His works as piano solo mix the pure sound of the instrument with prepared piano techniques that allow the display of a wide range of non conventional sounds. The concerts by Balanyà are forceful rituals – we would say that he plays the piano with his whole body – where we can perceive the presence of music changed into matter.